Cudze jabłka – Agnieszka Krakowiak – Kondracka

Tytuł: Cudze jabłka

Autor: Agnieszka Krakowiak – Kondracka

Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Data wydania: 27 sierpnia 2015

Liczba stron: 294

DSC_0273

Książka była pożyczona, tak do mnie trafiła i dobrze, że tak się stało! „Cudze jabłka” dosłownie „zjadłam” w 24h. Gdy zobaczyłam okładkę książki moja pierwsza myśl to: w końcu coś lekkiego, taka kobieca literatura w sam raz do odstresowania. Chyba w ocenie się pomyliłam, przyznaję się bez bicia!

Autorka jest scenarzystką, na swoim koncie ma scenografie do takich seriali jak: „Samo życie”, „Miasteczko” czy „Na dobre i na złe”. Ma już na swoim koncie bestsellerową powieść „Jajko z niespodzianką”.

Akcja książki zaczyna się dość sielankowo, jest rodzina, którą stać na wszystko. Spędzają czas na wakacjach w Grecji, gdzie mąż głównej bohaterki (Marek) dopina już na ostatni guzik swój interes. I tu sielanka się kończy. Nagle wszystko się zmienia, a w ich życie wkracza komornik. Teraz Ewa (główna bohaterka) ma na tydzień tyle pieniędzy co wcześniej wydawała w ciągu jednego dnia. Czy kobieta będzie w stanie sobie z tym poradzić? To jak spaść z deszczu pod rynnę. By dorobić zaczyna swoją pierwszą w życiu pracę, rzecz jasna w tajemnicy przed swoim mężem. Jak przetrwa w tych okolicznościach rodzina? Czy dadzą radę? Czy miłość w tym wszystkim jest dla nich najważniejsza?

To bardzo ciekawa i życiowa książka, pod lekkością literatury kobiecej, kryją się problemy, które często dotyczą współczesnych ludzi. Problemy, które nie raz przyczyniły się do rozbicia rodzin czy przyjaźni. Nie każdy wybór podjęty w czasie problemów jest dobry, czym kierować się w życiu by być szczęśliwym? Sporo odpowiedzi można znaleźć w książce. Jestem nią wręcz pozytywnie zaskoczona, lubię takie rozczarowania. Miło przeczytać książkę, gdzie oprócz ładnej okładki znajduję się również wartościowe wnętrze.

Bardzo podobała mi się zakładka dołączona do książki. 🙂

cudze

Z samego początku nie byłam przekonana, bo polska autorka, bo seria kobieca… Miło się pomylić. Dzisiejszą recenzję chcę zakończyć cytatem z książki:

„Kupujemy rzeczy, których nie potrzebujemy

za pieniądze, których nie mamy,

aby imponować ludziom, których nie lubimy.”

 

Moja ocena: 8/10

Skomentuj

