Słodko – gorzkie życie – Colleen McCullough

Tytuł: Słodko – gorzkie życie

Autor: Colleen McCullough

Wydawnictwo: Świat Książki

Data wydania: 4 marca 2015

Liczba stron: 448

354824-352x500.jpg

Powiem na wstępie, ta okładka mnie kupiła! Elegancka kobieta, pięknie ubrana i te intensywne kolory. Książka była pożyczona z biblioteki (tak niektórzy nadal tam chodzą 😉 ). Odbiegając od książki czy też denerwuje Was te zszywki w okładkach? Bo mnie bardzo! Jakby nie dało się oprawić książki bez niszczenia jej okładki. Ale post nie o tym ma dziś być, więc zabieram się za recenzje książki.

Australijska pisarka znana z bestselleru „Ptaki ciernistych krzewów”, uhonorowana w 2006 roku Orderem Australii. Urodzona w Nowej Południowej Walii, uczyła się pielęgniarstwa w Sydney, Londynie oraz Nowym Jorku. Pisarka zmarła w styczniu 2015 roku.

Powieść opowiada o czterech siostrach, córkach pastora kościoła anglikańskiego, znanych z urody, inteligencji i ambicji. Związane ze sobą od dzieciństwa bardzo mocną więzią. Razem opuszczają dom, by uczyć się pielęgniarstwa, w trudnych czasach kryzysu. Odciska on piętno na każdej z nich, każda ma swoje wzloty i upadki. Wszystkie niezależne walczą w życiu o swoją niezależność, każda na inny sposób. Czy życie będzie dla nich łaskawe czy będzie miało słodko – gorzki smak? Zapraszam do książki, by poznać każda z nich: Eddę, Kitty, Grace i Tufts. Każda inna, każda ciekawa.

„ – (…) Nie ma słodyczy bez odrobiny goryczy.

– Takie właśnie jest życie Kitty. Słodko – gorzkie.”

 

Akcja książki dzieje się w dwudziestym wieku, w książce można zaobserwować jak wyglądało życie w tych czasach, jakie były zwyczaje i przekonania ludzi. Widzimy ogromny kryzys i to jak on dotyka wielu ludzi.

Powiem szczerze, uczucia mam mieszane po tej lekturze. Bo z jednej strony niektórzy bohaterzy działali mi najzwyczajniej w świecie na nerwy, a niektórzy kupili mnie od pierwszych stron. To jednak chyba tylko plus tej powieści, wiele rzeczy robionych przez bohaterów mnie dziwiło, przecież ja postąpiłabym inaczej. Ta powieść właśnie pokazuje jak różni potrafią być ludzi i to nawet siostry bliźniaczki! Bardzo pasował mi język autorki mimo, że dzieli nas wiek. Opisy postaci były bardzo dokładne, bez problemu działała w trakcie ich czytania moja wyobraźnia.

 

„Z prawdziwą przyjemnością, niespiesznie chłonął wzrokiem jej postać. Jest piękna! Smukła, z nieskazitelną cerą, regularnymi rysami oraz ruchliwymi i pełnym gracji dłońmi pomimo krótko obciętych paznokci. Jej oczy świadczą o bystrym umyśle i głodzie wiedzy. Odbijają się w nich wyższe pragnienia, których spełnienia jako kobiecie się odmawia. Niesamowite oczy białej wilczycy. Onieśmielające i tajemnicze, ocienione długimi, czarnymi rzęsami.”

Zaskakuje mnie jak różnie może ułożyć się nasze życie, a także jak pisarka wprost mówi jakie są uroki życia, lecz nie ukrywa też, że ma ono czasami gorzki smak. Pokazuje jak różne mogą być kobiety, ich losy, a także jak wygląda bez kolorowania małżeństwo. Zachęcam do przeczytania książki każdego, kto lubi powieści, w których nie ma tylko słodyczy i pięknych marzeń. Jest idealna dla realnie stąpających po ziemi ludzi.

 

Moja ocena: 8/10

DSC_0357.JPG

Skomentuj

