Moje córki krowy – Kinga Dębska

Tytuł: Moje córki krowy

Autor: Kinga Dębska

Wydawnictwo: Świat Książki

Data wydania: 13 stycznia 2016

Liczba stron: 304

DSC_0366.JPG

Będąc w sklepie dojrzałam promocję tej książki, a że o niej głośno to myślę: wezmę. Tak to potoczyło się moje spotkanie z tą powieścią. Było zupełnie przypadkowe, a takie przecież są najlepsze! Nie zawsze jak widać.

Książka opowiadana jest z perspektywy dwóch sióstr: Marty i Kasia. Ta pierwsza odniosła w życiu sukces, jest znaną aktorką, jednak pomimo sławy jakoś nie może ułożyć sobie życia prywatnego. Kasia natomiast jest wrażliwa i ma skłonności do histeryzowania. Jest nauczycielką, a jej małżeństwo nie jest idealne. Co gorsza siostry za sobą nie przepadają, ciągle się kłócą, jednak nagłe zderzenie z chorobą sprawia, że muszą działać wspólnie. Mimo istniejącej nadal rywalizacji, muszą opiekować się chorym ojcem, odwiedzać matkę w szpitalu i jeszcze żyć. Wychodzą z tego różna tragiczne i komiczne sytuacje, które urealniają tę książkę. Jak ludzi radzą sobie z chorobą i śmiercią bliskich? Jak w takim czasie nie zwariować? Czy to co im się zdarzyło, zbliży siostry?

Cóż, mam bardzo mieszane uczucia co do książki. Tematyka jest bardzo trudna i takie książki są ważne, poruszają dogłębnie, dają do myślenia. To jest plus tej książki. Akcja też pędzi, mam wrażenie, że to już koniec, a tu nowe wiadomości, wydarzenia. Wydaję się momentami, że człowiek tyle nie zniesie. Co lubię w książkach, jest dużo dialogów, tylko ich język jest odstraszający. Wiem, że miał on ukazać jak w takich sytuacjach reagują ludzie, co się z nimi dzieje. Niestety mi nie pasuje tak wulgarny język w książce, w filmie co innego. To wielki minus który raził mnie w książce. Przez to ciężej mi się ją czytało, aż w pewnych momentach myślałam, że nie będę dalej czytać. Teraz pewnie posypie się lawina negatywnych komentarzy, no ale to tylko moje subiektywne zdanie. Chyba trochę się rozczarowałam tą książką, może stawiałam za wysokie wymagania. Zajrzyjcie do niej sami, jeśli chcecie wyrobić swoją opinię.

Moja ocena 4/10

Skomentuj

